O mare de lacrimi|| Recenzie

Buna,cititori! Azi am revenit cu recenzia cartii "O mare de lacrimi" de Ruta Sepetys
                                ♡♡♡
Sinopsis:
Ne aflam la finalul celui de al Doilea Razboi Mondial, in Prusia Rasariteana, unde mii de refugiati cauta cu disperare o cale de scapare din calea mortii. Printre acestia se afla si Joana, Emilia si Florian, ale caror vieti se intersecteaza pe drumul catre nava care le promitea salvarea, Wilhelm Gustloff. Fiecare are secrete „incomode”, ca toti cei care traiesc vremuri de razboi, de fuga si de lipsuri. Uniti prin forta imprejurarilor, povestilor lor converg, iar paleta narativa se imbogateste in consecinta, deopotriva cu emotiile cititorilor care afla, intr-o rapida alternanta a perspectivelor, despre minciuni si revelatii, despre tradare si generozitate, despre violenta si autoamagire. Cu fiecare minut care-i apropie de tarmul izbavitor, isi inving neincrederea si isi consolideaza speranta. Dar, tocmai cand credeau ca au reusit, intervine inevitabilul had al sortii. Nationalitatea, cultura, educatia, statutul social nu mai conteaza atunci cand zece mii de suflete – adulti si copii – se vad nevoite sa lupte pentru supravietuire.
                              ♡♡♡
Ce mi-a placut la carte:
Mi-a placut mult ca autoarea iti arata,fara perdele,cum era viata(mai degrabă supraviețuirea) in al doilea razboi mondial. Am aflat cu ocazia citirii cartii si despre tragedia din 1945,cand nava Wilhelm Gustloff a fost surprinsa de sovietici si bombardata, astfel murind 9 mii de oameni...
Daca supraviețuiesc sau nu protagonistii cartii ramane de vazut..
♧ Personaje preferate
☆In primul rand mi-a placut mult de Emilia,care desi avea doar 15 ani, da dovada de mult curaj si bunatate. Cu toate ca are un trecut dureros, care i-a lasat urme adânci in suflet,lupta pentru viata ei si nu numai. Fiind însărcinată in luna a 9-a, ii este greu sa se miste si sa se apere de dusmani, totusi ea reuseste,cu ajutorul Joanei si a altor personaje, sa se imbarce pe nava Wilhelm Gustloff, nava ce ii promitea salvarea.
☆ Un alt personaj care mi-a placut mult a fost Joana, o tanara infirmieră, curajoasa si blândă, care salveaza multi oameni de la moarte. Este un personaj atat de puternic si bun la suflet incat nu ai cum sa nu o admiri!
☆Nici Florian nu mi-a displăcut,desi era cam nesimțit la inceputul cartii,se dovedeste a fi un baiat bun in final.
Personaje care mi-au displacut
▪Alfred ma enerva la fiecare capitol scris din perspectiva lui. Scria numai neadevăruri despre el,in scrisorile pentru fata de care ii placea, si problema era ca le si credea. Imi era si putin mila de el,pentru ca se credea atat de superior celorlalți, desi era un amarat de soldat..daca era si asta.
♤Cuplul preferat
Desigur, Joana si Florian sunt cuplul meu preferat din carte,deoarece se potrivesc si se completeaza atat de frumos impreuna! 
Nota finala a cartii: 4/5⭐
                        [spoiler time]
*in aceasta rubrică voi discuta despre anumite scene,care s-ar putea sa fie spoilere mari,asa ca daca nu ati citit cartea va invit sa o faceti, si sa treceți apoi sa cititi aceasta rubrică
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
▪Cea mai emotionanta scena
Scena la care am plans, a fost cea in care Emilia se sacrifica pentru un baietel,lasandu-l sa se imbarce intr-o barcuta,in locul ei,pentru a supraviețui atacului. Moartea ei m-a dărâmat total,deoarece ma atasasem de ea atat de mult... Totusi m-a bucurat faptul ca fetita ei a supraviețuit!
▪ O dezvăluire la care nu m-am asteptat
Cand am aflat ca Joana era verisoara Linei, protagonista cartii "Printre tonuri cenusii" am fost destul de socata.. iar despre povestea Emiliei, cum a ramas insarcinata, pot spune ca m-a întristat extrem de mult...
                                ♡♡
Okey,cam aceasta a fost recenzia cartii! Sper ca v-a placut!
bye

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Wrap up|| Lunile aprilie si mai 2018

Recenzie:"Printesa de hartie" de Erin Watt

Zombie Apocalypse||Book Tag