Recenzia cartii "Urgia si zorile"

Buna,cititori!💜
Astazi v-am pregatit recenzia cartii „Urgia si zorile” de Reneé Ahdieh, prima carte citita in anul 2018 si pana acum cea mai buna!
Sinopsis:
Intr-un tinut aflat sub domnia unui tanar rege insetat de sange, fiecare revarsat al zorilor sfasie sufletul unei alte familii. Califul din Khorasan, un baiat de optsprezece ani, nu este altceva decat un monstru. In fiecare noapte, Khalid cere mana unei fete, ca apoi, in fiecare dimineata, sa curme viata noii lui mirese cu o franghie de matase. Cand cea mai buna prietena a Seherezadei ii cade victima lui Khalid, ea jura sa se razbune si, in ciuda varstei ei fragede, de doar saisprezece ani, se ofera sa-i devina mireasa califului din Khorasan. Seherezada este hotarata nu doar sa ramana in viata, ci si sa puna capat, odata pentru totdeauna, domniei despotice a lui Khalid.
Seara de seara, Seherezada il atrage in mrejele sale, tesand povesti incantatoare, ce-o ajuta sa mai traiasca inca o zi, desi stie prea bine ca urmatorul rasarit de soare ar putea fi ultimul. Dar lucrurile iau o intorsatura cu totul neasteptata: Khalid nu este nicidecum asa cum si l-a imaginat ea. „Monstrul” este doar un tanar cu sufletul sfasiat de o suferinta covarsitoare si indelungata. Iar Seherezada descopera, pe zi ce trece, ca se indragosteste de el. Cum este posibil asa ceva? Inima ei se dovedeste, astfel, o tradatoare. Dar Seherezada intelege, incetul cu incetul, ca nimic nu este asa cum pare in palatul de marmura si piatra al califului. Este hotarata sa descopere tainele ce bantuie locul si, in ciuda iubirii ei, este pregatita sa-i ia viata lui Khalid in schimbul celor curmate de el.
Oare dragostea lor va supravietui?

Aceasta carte m-a fascinat cu universul si povestea ei! Actiunea se petrece in Iran,acum mult timp,ceea ce ne confera posibilitatea de a vedea traditiile,stilul de imbracaminte,codul bunelor maniere,etc. ale arabilor. Autoarea descrie intr-un mod foarte frumos: locurile,personajele, mancarurile(in aceasta carte gasim o multime de sortimente de mancaruri),facand lecturarea cartii o placere!
Mi-a placut mult de Seherezada, o fata extrem de desteapta, intelegatoare,impulsiva si incapatanata,care cu toate ca vrea sa se razbune pe Khalid pentru moartea celei mai bune prietene ale sale, reuseste sa gaseasca si sa scoata la suprafata numai lucrurile bune din el,indragostindu-se de acesta.De asemenea, mi-a placut si de Khalid,care,cu toate ca este considerat de oameni un monstru,este un tanar foarte destept,bun la suflet, cateodata poate prea incapatanat si secretos,dar asta nu m-a deranjat mai deloc.

Despina este iar un personaj care mi-a placut deoarece este desteapta si buna la suflet,suspicioasa cei drept...nu intru in detalii pentru ca nici eu nu stiu mai multe, vom afla in cartea a doua (care sper sa se traduca odata !!).Jalal mi-a placut de asemenea foarte mult,fiind amuzant si un prieten/var foarte bun pentru Khalid si Seherezada.
Nu mi-a placut in schimb deloc de Tariq,cu toate ca,sa zicem,ii inteleg tristetea si furia asupra lui Khalid, deoarece o are ca sotie pe fata de care Tariq este indragostit,m-a enervat extrem de tare pentru ca ajunge sa faca niste alegeri proaste(zic eu) facute din impuls,care au intr-un final urmari destul de urate!
De tatal Seherezadei, cu toate ca mi-a placut la inceput, pot spune ca face numai tampenii cu magia lui neagra sau cum o fi (nu spun mai multe ca dau spoilare), ajungand sa-mi dau seama ca omul asta e dus cu pluta rau de tot!
Finalul,cu toate ca stiu ca multora nu le-a placut,pe mine nu m-a prea deranjat.
Ce sincer ma deranjeaza,e ca nu am a doua carte ca sa pot vedea cat mai repede cum se continua duologia.
Am auzit ca va fi tradusa cat mai repede si ca pe 10 apare. Acum cand scriu,suntem pe 10 si inca nu a aparut ,dar sa speram ca maine apare!
Cam aceasta a fost si recenzia mea pentru aceasta carte!Ne auzim data viitoare!
Pe mine ma puteti gasi pe instagram la :@mayabooks123
bye

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Wrap up|| Lunile aprilie si mai 2018

Recenzie:"Printesa de hartie" de Erin Watt

Zombie Apocalypse||Book Tag